Friday, May 1, 2009

Jungle tracking

" ok semua dah bersedia, ok sebelum kita mulakan aktivity jungle tracking kita nie, kita mulakan dengan buat senaman ringan,,"
aduh ketua aku nie, main baling batu pulak dengan girlfriend dia, aku duk depan nie supaya senang nampak dia kat depan tue, huh" getus hati ku yang hangin tengah panas2 nie.

"Ok semua dah siap, kita mulakan activity ini dengan kumpulan 1, dan yang lain ikut ye,,,"
"ketua tolong pegagngkan air nie eh,,," nie lah bagusnya ada ketua, semua bekalan untuk setiap ahli kumpulan dia yang pegang...hahhah sape suruh dia bawa beg"

setelah buat senaman ringan, aktivity pun dijalankan, yang aku menyampah nie sape lagi makwe si ketua lah, org suruh jalan dalam kumpulan, dia pulak manja sangat nak jalan dengan ketua, huhu...takpe selagi dia tak manja dengan si dia dah lah...

urm penat jugak jalan menyusur ke perkampungan asli nie, tapi tak mencabar macam aktivity jungle traccking yang pernah aku buat masa perkhemahan pengakap dulu... cuma yang best kali nie aku seronok buat aktivity and bersemangat sebab dia turut serta,,,, dia turut serta ke... entah

"semua berhenti sekejap, duduk kat tepi ye takut ada kenderaan yang nak lalu,,,"
"ok "

hrm panas terik... eiii syoknye

Dia ikut ah , tapi asal dia pakai seluar jeans, gile ke ape, dah ah jalan ke perkampungan asli nie kena panjat bukit, tak lenguh ke...hehhehe

"ketua nak air"
" air dah habis ah, saya bawa 1 botol je ni"
huhu mana tak habis...

Takpelah tengok je muka dia dah hilang haus aku nie...
Ceh dia sempat ambik gambo lagi nie, hrm nak menyelit ah...

"ok semua kita terus lagi sampai check point yang terakhir."

HRm dah dah berpeluh2 nasib baik dah sampai.... yang terakhir sekali sampai ialah mr Adzim and ada beberapa student yang lain...

Penat nie....
" ude, yati meh duduk sini kita ambik gamba kat cni, untuk kumpulan kita..."
"ok"
Memandangkan yang kami nie tak bawak kamera digital so ambik jelah dengan hp... jadilah

" oiii jum duduk sini kita ambil gambar ramai untuk semua yang pasticipate camoing nie.."

" ala kitaorg nak bergamba gak"apa lah diaorg nie...nyampah aku
" ok cepat masuk" nilah suara si dia,, masa nie dia hanya jadi tukang ambik gamba je, selainnya dia hanya duduk rapat dengan abg rela yang lain. Ambik gamba pun dengan abang rela, apa kelas, bawa kamera ambik ah gamba aku ke.... hehhehh

"ude nak air tak"
" nak haus gak" disebabkan dia berada depan aku nie, so untuk control ayu, aku minum membelakangi dia....
" ceh ko minum air, dia pun nak minum air gak ke"
peh yati nie agak2 ah, dia depan and dekat dgn aku nie, hah kan dah tersembur air yang dia minum tue... dah merah muka dia...

uh sempat lak aku tengok muka dia yang sedang merah nie, hahhah malu tuelah tengok curi2 lagi.

" dah berehatkan kita mulakan perjalan pulang, sebab tetamu kita yang nak menutup kursus nie akan sampai tak lama lagi. Lepas sampai bilik, mandi dan kita berkumpul semula di dewan. faham semua"
" Faham"

" ok dalam kumpulan kita bergerak sekarang"

aduh baru berehat dah nak jalan balik,, oklah... tapi kalu aku jalan lambat2 leh jalan dgn dia ek...

"cepat ah ude, kumpulan 6 start dulu nie"
aduh gagal rancangan aku... huhu

ingat baru nak jalan sesama...
oklah

2 comments:

ecahkoop said...

nasib baik la aku tak tau sal jejep ni time camping hari tu, kalo tak mati la ko kene sakat

udRe said...

huhuhu