Sunday, May 3, 2009

lapo////

kawan- kawan nak tahu cara kurus and ramping seperti saya tak....
walaupun ada mabe yang cakap my drumstik nie kecik tapi yang satu tue yang besor... tapi still dikelaskan sebagai kurus,,, iyelah sampai si roguy tue selalu cakap..
" betul ude kalu ko tengok gambo aku masa sek men dulu, memang aku kurus dari ko..."

eii roguy itu dulu,,,, skang kurus ke.....hahah lari boleh tak...

so apakah diet yang selalu aku amalkan...

bila terasa lapo...
baca ah novel....
b jangan berhenti... start baca dari awal pagi... kalu ade yang nak mengacau ko,,, nak berborak ke... macam ecah selalu kacau aku yang asyik baca novel... ko jangan layan. Pokus...
nie pun tips nak jadi top and best student... bila baca pokus....

pastu bila rasa haus je... minum air putih,,, jangan beli air manis kat pakcik... kat bawah umah ke, tepi jalan ke....sekat kemahuan untuk minum air manis... sebab gula akan meninggkat.. so nanti bila gila meningkat, berat badan pun meningkat... so nanti nak naik tangga pun susah... maklumlah duduk umah yang ada 2 tingkat... dah biasa naik lift... bila lift rosak... camne...termengah-mengah....so kalu kurus takdelah letih siap bleh lari kat tangga tu....

pastu sejak aku mula keje part time nie aku selalu amalkan.... bangun kul 8 jerang air.. buat air teh... breakfast... pi keje....minum air yang aku bancuh untuk pelanggan yang tak jadi...
makan semasa customer takde untuk lunch iaitu kira2 kul 2-3 petang,,,, lepas. nie makan untuk lunch and dinner sekali...
balik umah penat... tido and layan ah ym dengan ustaz.... tapi sekarang tidak lagi.... sedih

TAPI YANG AKU MEREPEK NIE.... SEBAB AKU NAK BAGI TAHU.... AKU LAPOOO
BILA KEJE SEDAP CKIT MAKAN KAK MAS BUAT... NIE TAK KEJE KENA TURUN GIANT....
SO KORANG LAPO TAK... HAHHA JUM LAYAN AKU NAK MASAK AYAM NIE...

TIAP2 HARI MAKAN AYAM
MUKA DAH MACAM AYAM
PAGI TADI MAKAN MAGIII
ESOK KEJE LAGIIIII

dapat ah tgk muka afig...... cute ah dia.. tiap hari mesti pakai baju sedondon dengan aku... ceh

2 comments:

ecahkoop said...

kah3...rindukan masakan kak mas ke?

Rarai said...

lalalala...ye ode..rarai akan patuh ngn tips ode tu..keh3~