Wednesday, May 13, 2009

nilah orang melayu

sape yang dengki dgn aku… hahhah ini kisah masa cuti sem lepas,

Mak ude nie memang terkenal dgn masakan yang sedap yelah org minang kan, so org kampung pun memang sukalah mak aku nie bukak gerai depan taman umah ude

Gerai kecik je, bukak dari kul 3 sampai 6-6.30 gitu, tapi selalu awal habis, awal tutup.

Yang ude tak puas hati, mak ude jual pisang, kuih2, cendol, tue jek bisness kecik je wei, tapi ade gak yang dengki, “mata perah” kata org kampung aku, ude tak kisah kalu dia bomoh supaya jualan tak laku ke, takde org nak datang ke, tapi yang paling haru dia bomohkan mak ude,,,, kalu korang sedih tak.

Dah ah mak ude tue buat kuih2, banyak jenis satu hari, pastu semua mesti habis satu hari tu jugak, takde reheat balik jual esok, sebab baik hati ah, kalu kuih tak habis kitaorg yang makan sendiri… baik tau

Apa dia buat kat mak ude, dia bomoh supaya tangan mak aku keba kalu start buat kuih, masa buat kuih je, lain kerja ok…

boleh aku mencarut************

so korang kalu baca aku nye isu nie, jangan buat kat org lain, masing2 punyabahagian masing2. kalu nak berjaya jangan buat org yang berjaya tue merana. pantang aku dgn adik beradik aku org kenakan mak ayah aku nie,,

sedangkan akak ipar aku buat mak aku menagis sampai skang ade ckit dendam,nikan org luar

Ingat doa orang teraniaya memang Allah makbulkan,tapi mak sku bukan jenis yang balas balik, dia sabar tapi kalu diaorg anto lagi teruk, hanya Allah jelah yang akan aku mohon balas kat diaorg.

ok lah..bye2

*apa kait mengait dengan entry... yelah nilah orang MelaYu..Mudah LuPa...

Orang Melayu Yang tak habis- habis dengan hasad DenGki...

dan orang melayu jugaklah yang Menjatuhkan Orang melayu yang Lain

No comments: