Sunday, May 3, 2009

jeling--- jeling

" menjeling menjeling ku bertentang,
mata kita saling memandang.
bertanya dan bermesra,
adakah kita telah mula jatuh cinta"

Nie lagu menjeling2 datu ct, and sape sorang lagi,
tapi ude ubah untuk sambung hari terakhir camping nie...

Ceh selepas berlari sepuas- puasnya, aku orang yang terawal sampai kat bilik, nak mandi...badan dah berbau kerbau dah nie,...
Tapi rehat japlah,.. penat oo dah lama tak lari... lari dari pandangan and lari dari pikiran yang waras banyak kali...

Dah lepas setangah jam barulah budak lain sampai..( boleh bayang betapa terkedek2 nye diaorg lari... lambat).. pi basuh muka dulu ah......

jeng---jeng....
Jejep dah sampai.. dia tengah lepaskan lelah dia kat beranda laur bilik, ni yang aku malu nie, bilik dia dengan tandas nie sebelah menyebelah,,, ah lantak ah,,, aku tak tahan nak terkucil nie....

Fuh lege,,,,aik dia tukar posisi kalu aku masuk tadi dia ngadap ke tandas, nie dah tukar ngadap ke pintu bilik dia pulak...( eiiii aku malu ke dia malu... tapi apa pasal dia nak malu..)

" ude ko ke mana?"
"ko baru sampai ke mek... ak pi tandas nak basuh muka, nak mandi organizer tak bagi, jap lagi tetamu tue nak datang.."
"abis tak leh mandi, aduh abis ah berbau."
"hahhah, nak wat camne,,, cepat ah diaorg nak panggil turun ke dewan tue"

"Ok sekejap lagi tetamu kita nak sampai saya nak yang kat tepi nie bangun and salam dengan tetamu kita ye"
Aii dah ah kumpulan aku kat tepi, nak salam dengan vip pulak, bau dah macam kambing... nie si dia nie knp pegang phone nie... dapat masage dari girlfriend ke ape... tapi aku tak masej dia pun...hhahah itupun kalu aku girlfriend dia...

"kami mengucapkan selamat datang kepada...( sory ek aku lupa sape name tetamu vip nie,... tapi yang akumasih ingat dia memang kaya, and good man in bidang dia ah)
Kan kitaorg kena salam, tapi vip nie lelaki...Tak nak...
"ude cepat salam"
" Tak nak ah , elok aku salam pengiring dia kat belakang tue,,, jejep"

Masa nie aku duduk bahagian yang depan selepas ketua, diikuti dengan aku and mek(yati)
Yang di hadapan sekali tetamu vip, miss hayati, mr Adzim, belakang jejep and mambe dia...
nak tahu apa berlaku bila dia dan aku duduk bertentangan...

Nie tengah khusyuk dengar tetamu bagi ucapan, sambil mata aku nie yang degil sangat nak melirik kearah depan, lebih betulnye ke arah si jantung hati( wah ayat tak bleh blah,,,, biar aku kutuk dulu)
Bila aku pandang dia, dia kaleh, bila aku kaleh ke arah lain dia pandang...so ia berlarutan, dari ayat-ayat aluan oleh fasi ke tetamu kami... tapi ada satu saat tue , mata masing masing terberhenti( mata bertentang ah) ceh perasaan tak bleh blah... dup dap.. dup dap

Tapi tak lama... sebab tetiba je dia tukar posisi duduk dia yang asl, sebab masa dia duduk kat belakang senang sikit nak pandang sebab dia diantara sir adzim and miss hayati... tapi skang dah duk depan sebelah sir adzim,,, takkan nak pandang dia , kang sir adzim perasan pulak..hrmm
kofius nie asal dia tukar tempat duduk...

"Ok dengan ini saya rasmikan penutupan ...(nama majlis nie pun tak ingat nampak sangat aku ingat sweet memory aku dgn dia jek,,,)
" ok semua jangan beradar kemana-mana dahulu... selepas ini kita akan makan tengahari, "

"ude, aku percaya cakap ko"
" Cakap ape..."
"pasal jejep"
"Kenapa pulak.. "
"Aku kan duk belakang ko, so masa aku dengar tetamu tu bagi ucapan aku pandangah kat depan, masa tue aku nampak dia, tengah pandag ke arah kumpulan kta...lama...so aku cuba cari direction mana yang dia pandang....tup..tup... arah ko... lama dia pandang ko... sampai aku pandang dia tak perasan..."
"pastu..(muka dah merah nie)
"Abis tue dia perasan lak yang aku pandang dia, and perasan yang aku tahu dia pandang ko,,,teiba je dia tukar tempat duduk....pi kat sir Adzim"
ceh ko nye pasal ke mek... tapi takpe... so conform ah mata bertemu mata ni...
so bila mata bertentang turun ke hati ke....(persoalan ntuk korang nie)
"ooo patutlah dia tukar tempat duduk..."

disebabkan kita org nie dah sebati dengan bau masing2, dan menunggu yang 2 lecturer tue datang balik, and perut dah memanggik untuk diisi... so untuk menyabarkan perut... tido ah kat dewan... lantak ah aku dah penat...dalam penat2 tue ternampak ah si makwe ketua kami... ketua dah baring nak tido... dia pulak boleh nak berajak untuk tangkap gambo.. kalu aku sory ,...penat yang....

"kesian penat ye"
Aduh bila sir adzim sampai..
"ok kamu semua boleh pergi ke dewan makan sekarang, selepas ini boleh lah nak mandi ke...last kali axtivity kita ialah makan durian..."
Ceh nak belanja makan apa yang aku tak makan...huhuhu
"ude aku tak nak makan ah.. nak tido penat nie.."
"aduh aku lapo nie,,, ko nak tido naik ah dulu" dengan muka masam pegi jek dewan makan sensorang nasib baik ada ecah, ikram, rai kat ctu... joinlah diaorg...

"eh yati,,,kata tak nak makan,,,"
"LApo...."

No comments: