Thursday, April 30, 2009

Sambongan Novel

" ok semua beratur ikut group yang takde group masuk group yang terakhir.."
hrm aku dgn siapa nie... ooo dengan diaorg ke.. blah jelah
"ok lepas nie korang pilih tempat yang teduh and cari nama and tegline and pilih seorg yang layak untuk kumpulan korang.. lepas nie kita kumpul balik. ok semua gerak."

"oii kita cari tempat yang reduh sikit ah, panas nie.." sempat lagi mata aku meliar mencari si dia. Dia dah siap makan kan tadi.
" oi cepat kita cari nama untuk kumpulan kita nie, yang pasti gempak. Chah ko takde cadangan." si ikram telah menunjukkan sikapnya. Dalam sibuk2 mencari nama, maka satu idea telah tercipta dari otak bergeliga si ecah nie..." apa kata kita ambik nama kumpulan ( lupa pulak aku nama kumpulan nie, tapi yang pasti nama burung) tapi tagline kitaorg memang tak leh nak dilupakan... iaitu " apa yang penting ...( disorakkan secara beramai-ramai) and jawapannya pastilah ( kerjasama.... nyanyi tau macam wonderpat cakap)

" ok semua berkumpul. ikut nombor eh dari 1 hingga 6 mula dengan kanan sini...( memang dari scool lagi mesti kena ikut number.... duduk ikut suka hati takleh eh....mana pulak si dia nie....
Puas tertoleh-toleh, terkeleng2 kepala aku...
" ok kita mulakan dengan kumpulan 6 ye" tersentak aku ...
" ok nama kumpulan kami .... (lupa)" ketua kami....nama dia pun aku lupa... tapi best ketua kitaorg nie,... sebab ape... nanti jelah aku cite.
" ok tagline kitaorg... sama-sama eh...
"apa yang penting...( sambil bersatu tangan....gile tak bleh blah ayat aku)
" kerjasama" ( korang nak sedap bayangkan aku yang bersuara,,,, hahha mesti manja giler"
ayat nie sekali je diulang semua peserta ikut and ketawa...
Ceh manis nye senyuman dia...hhaha sempat aku menoleh kearah si dia yang sedang memegang kemera....tak tahulah dia tangkap gambo siapa....tapi yang penting... Tunjulkan diri ude....supaya ada gambo aku untuk dia simpan dan tengok bila rindukan aku....( hahhahh jangan nak jeles...)

"ok semua lepas nie kita ada aktivity sukan, semua ketua pasukan bersedia,,, ahli yang lain tunggu disini dulu ye..."
" baik."

Oh panas giler kan skarang, patutlah ice kat lautan atlantik tue dah cair, aku kat sini pun dah nak mencair( hahhah sebab dia ade lagilah cair aku punya anggota badan..)
" ok semua kita mulakan aktivity kita hari nie, ketua kumpulan bawa ank buah anda ikut jalan tadi ok. Tapi ikut giliran,,,"
sekali lagi macam lah budak kecik.
" ok semua jum.." ketua aku dah bersuara.. hhaha nampak terkedek2 si ikram nie....( aku nie dulukan tak rapat dgn dia... musuh gaklah tapi skang ok kan...)
Tiba kat halangan yang pertama.. peh asl semua macam gubra je nie... rilex ah tiru macam akualah... kata2 bangga org yang dah masuk PLKN....
Tiba giliran kumpulan enam...tapi yangpenting masa nie si dia datang kat halangan pertama nie dengan mambe dia.. kiranya nak tgk kitaorg buat aktivitylah....oooo patutlah diaorg gubra... kena lalu bawah dawai yang dibawahnya ada air lumpur...Wei aku tak heranlah... dulu masa pengakap aku kela merangkak kat longkang dekat air terjun sia kena berhenti kat sati point, si fasi kami lumurkan lumpur kat seluruh badan, sia muka lagi kene conteng , aku tak heran pun,,... yelah yang conteng pun abg angkat aku..
ikkk kenapa muka aku panas and rasa semacam nie...dusss dia pandang sapa nie...sebelah aku yati, aik... aduh mata dia nie asyik sekali ah,,, nak tenung lama aku nie malu... tenung gak lah...senyum ude.... apalah hati nie nak senyum kenapa pulak...
Tiba-tiba....
" ok kumpulan yang seterusnya... kumpulan 6..." hancur berderai pandangan aku,,, igt nak feeling lama...
"ok sapa nak mulakan nie..." eiii korang pegiilah mula dulu... nanti aku ikut...Nilah yang aku hangin nie... hahhha kan dia ade... masanielah nak tujuk betapa jaguhnye aku...
" ok sapa yang mulakan dulu kita bagi dia kata semangat...tagline kita nak" yati nie dah bersuara.
" oklah biar ude je yang buat... ok kuat2 dgn tagline korang. Ketua nie pegang gelang aku nie..."
Aduh basah and kotorlah baju aku...takpe2 demi dia... ceh nampak macam tinggi dawai nie.... uuuuuhhhhhh, kotor tudung aku..." sambil aku buat nie geng2 lain tengah bersorak

" ude...ude...
"Apa yang penting.. kerjasama"
Dah, aduh kotornya...sebaik korang laungkan nama aku sekurang2nya dia igt nama aku... eh mana dia nie... dah ilang... ooo aku tau malu nak tgk aku buat camtu eh...
aa ;ah malu pulak merangkak... eiiii
" ok yang lain cepat"
"ei...wei angkatlah dawai nie cikit...eiii"
ceh yatinie aku igt brural lah sgt, masuk je dah eiiii... hahhah

" ok teruskan ye....dengan aktivity yang lain...

* aktivity lain tak mencabar sangat... lalu dalam terowong( badan aku kucik... so tak de masalah, lalu atas batu...ok jek tapi aktivity yang terakhir aku belum pernah buat....melemaskan diri sambil kene berpaut pada dawai....weiiii aku takut air lah....
Tapi pantang aku menyerah kalah dan memalukan diri sendiri....

" ok semua lepas nie aktivity bebes... kamu boleh mandi... selepas itu pergi makan petang...

Ceh dapat gak mandi, dah kotor benar badan aku nie...

" ude tak yah mandi kat cnilah kita mandi kat toilet je, nanti nak berebut toilet pulak...
" ok"

Huuh tak sabar nak tunggu apa pulak aktivity malam nie...
sesi burung hantu...
Dia jadi fasi ke.... tunggulah je malam nanti...

No comments: