Wednesday, April 15, 2009

CamPing bermUla

Urmmm pagi yang indah nie...
dah siap sembahyang... letak ah telekung kat penyangkut dia,,, kemas sikit2 apa yang patut.
Hah nak bagi masej kat Rai dengan yati, aku nye kredit dah habis nie, nie nak bagitau rai turun pukul berapa, ala tapi seluar track ude tak cukup ah... hahhah ude turun dulu ah, pi giant seluar, sanggup beli, yelah dah tau sangat, kalu pegi camping seluar track memang penting, takut basah ke ape..

Sampai je kat kolej dengan menaiki teksi dengan rarai yang membawa beg macam nak balik JB.. yang ude nie bawa beg sandang belakang je, rarai nie nak balik kampung ke ape???... Lalal masuk je pintu pagar kolej, ude nampak ramai bebudak lain yang join camping nie macam nak pegi melancung.... apa tak nye ada bawak bantal pelok, baju and tudung yang lawa siap berhanger skali,,, peh. Ke aku yang salah nie, yelah aku slalu pi camping pengakap, kursus tak camne, bawak ber beroda hahhah....Nilah sikap ku yang bongkak ...hehhehhe

Sampai je aku cari kembar aku yati...... kesian dia muka benyek je... yelah dia and aku tak kenal bebudak lain yang rarai dan ecah ada lah kenal kawan foundation diorang....tapi dalam hati nie rasa macam aku kurang sesuatu.... apa ek.... jejep...( bukanlah) .. Ya Allah telekung aku...lupa nak ambik,,, camne nie...hahhah pinjamjelah kat surau...kekkekhhhh.. nanti aku basuh balik ah..

Dah lama tunggu, miss hayati and sir adzim sampai, sebelum adalah student lain yang jadi ajk untuk camping nie berucap,,, sambil memberi kertas tentang axtiviti kitaorg.... tapi yang mengesyoknye... nama yang dirindui ada dalam nama orang yang bertanggungjawab dalam mengajar kami untuk senaman pagi pada hari Ahad... Dari situlah aku dapat Nama dia yang sebenarnya... iaitu... Mohd Jefry Aman. Apa lagi dengan jantung yang berdegub2 nie menunggu ah mana pulak dia nie.....

" Ok semua kita ambik gambar sama-sama, sebelum kita mula naik bas nie.." sir adzim
Nak bangun je jantung lagi gerak dengan pantas nie... sebuah kereta wira hijau masuk di perkarangan pintu pagar kolej.... " Wah dia benar -benar datang ah... satu tindakan drastik yang ude selalu buat...ialah untuk mendapat perhatian dari orang yang ude suka....

" Yati jap eh aku nak buang plastik jambu nie..."
hahha sebaik rasanya yati tak perasaan sebenarnya aku buat tikiet sebab kereta dia depan je tempat buang dampah tue... hehheh gataiiiii. so selesai sesi ambil gambo,,,tapi sorylah yea, mata hatiku tak pandang kamera kerana sedang membayangkan si dia..huahuau romatis gitu.

"ok semua naik bus...."
Hahha..lupa nak cakap masa nie aku, rarai and ecah terkejut sebab tetiba aje si roguy ikut... dan masa nilah baru dia tau aku nie setahun cepat dilahirkan... ( tak nank mengaku lebih setahun tua...hahha)

Dalam berapa jam lah kot dalam bus, dan aku dengan tidak puas nye manatap kertas activity kami tue, so kami sampai di kem Idaman nurani sungai congkak...

Sampai jek walaupun dah pening dengan uncle bus yang salah jalan... sampai target utama tengok jejep dah sampai belum, la dia takde pun, kete dia tak de pun, alo nak balik lah kalu dia tak ikut....ude sedih...

Tapi tetap turun, dengar je ok yang perempuan duk bawah, lelaki kat atas ye.... ini kata pak cik lelaki... tetiba

semua dah siap berlari, lelaki kat atas perempuan gi bawah,,,, satu suara tiba...

" Eiii lelaki turun bawah, biar perempuan yang duduk atas tue, kang tak pasal2 dia ngendap perempuan mandi....Yelah tandas kat bwah...eiiiiiiiii ngeriiiii"

Aku antara yang terawal lah pi pilih tempat tidor, sebab dah biasa and tahu aku susah tido tempat baru nie, aku cari port yang dalam ckit,,, tapi yati tak suka lah pulok,, sebaik budak india nie baik... so aku dapat tido dan yati dapat tempat yang paling tepi skali...

Lepas kemas, sikit, terus turun pi sembahyang, tapi kongsi telekung sebab yati lupa juga bawa telekung, hhahha

Next ape kami buat... pi makan ah perut dah berdondand dendang nie...
Masa nie ah aku, yati, ecah, rarai, and si ikram tue baru duduk bersama-sama makan... makanan dia yang kurang menyelerakan tekak aku nie...

Dah sedap makan tue, asal aku rasa ada org pandang ek...toleh kedepan..DUBBBB??????????

Jejep kat depan???????? Asal pandang sini, duduk ah ,,, tak makan ke? bila dia masuk,,, asal aku tak nampak nie....

" wei cepat, aku tunggu ko kat depan sana ah, kita org nak lawat kawasan jap".. Nia ayat yang aku ingat lah,,,salah sory eh roguy...

Aku pun terus je makan, selesai basuh pinggan, tapi dengan serba tertib... takut jejep pandang... dia kan ada kat cni....( moral nie guna sebenarnya Admire..supaya kita lebih bertata susila)

Masa nie, bukan kitaorg je camping tapi budak sekolah gak...tengah ambik minuman nie, datang pak cik yang kendalikan kem nie,,,

" Dah makan?

ude.." Aaa dah makan dah..."

Pak cik" skang nie ramai yang datang cini, "
dalam pakci nie bercerita... jejep jalan kat kitaorg dengan senyuman yang manis.. huhu aku apa lagi melayan ah pakcik tue...

Tapi.... " Ude cepatlah, diaorg dah berkumpul tue"

Aaa jap Ti, aku minum nie....

sampai jek kat tempat berhimpun tue, kitaorg mula kan aktiviti pertama....

Tapi nannti aku sambung eh,,,, nak tido jap....
bye2

2 comments:

Rarai said...

ya allah mane rarai ada bwk beg besor2 time pergi camping deder ni..penipu..tipu..menipulah tu..kah3..ehh jejep ada pergi sg congkak ekk?perghhh lgsg i xpasan abg jejep taw!!!sedih!

udRe said...

hahhah
adelah
dia pi panjat kg org asli pakai jeans,
bukan main penat kaki dia