Tuesday, April 13, 2010

BOLA.....

Nie cita masa aku and bebudak nie nak pi kelas... naik kete kawan aku ah,,,namanya jue..
Dalam keta kitaorg cite2 ah pasal perlawanan bola antara negeri sembilan( tempat kelahiran aku tue) lawan kedah kalu aku tak silap...

So nak terangkan macam mana n9 boleh menang, so tugas si mariam lah bercerita macam pengulas sukan. Nie cara dia bercerita...plezz act like korang bercakap dgn mambe2 tau..


Mariam...

Ala n9 menang pun sebab takdir jek, Memula diorang nie seri satu gol yang sama. Pastu diorang buat tendangan penalty ah.....

Memula si zakuan adha tendang tak masuk,
pastu kedah player tendang
pastu bila semua sama dalm jaringan gol

so

UNTUKMELEGKAPKAN KEJAYAN DIORANG

ude masa ni dah tersenyum bagus giler ayat buadak nie
tapi dia masih tak perasan lagi yang kitaorg dah nak pecah perut
tapi dengan selamba nyer si driver tegur

Kak jue... tak menahan giler ko mariam..ayat power..

Mariam dengan tak sedar...:

Kenapa korang gelak...apa salah aku...

ni lah kes mariam budak yang soft, selalu jadi mangsa guli...


Ada lagi incident tau...
dlam ketakancil nie..tengan ujan lebat..nie kea org lain ah..
tetiba kitaorg kena benti kat traffic light yang memeng jam ah..
Hujan lebat, mestilah pasang wiper right...

Dengan tetiba si mariam nie tergelak bila pandang kat belakang..
aku dk sebelah nie nie heran...apasal minah nie..
pastu dia cakap..
" kak ude pandang kat wiper belakang..sambil tergelak2 sampai menangis sakit perut...

Rupa2nya dia first time duk belakang keta kancil, and first time pemandu keta tue bukak wiper belakang....and dia rasa sangat lucu..wiper tue sangat comel.."

And bila kitaorg keta lain..mana yang pernah bukak wiper belakang..
kalu korang nak alami nyer..

Try ah kat umah ker,
pi naik keta kancil and masa ujan bukak wiper k..

p/s aku tak tahu kalu cite nie buat korang gelak ke tak..tapi aku and geng lan pecah perut giler..
and nilah kenangan manis aku..tapi programme yang sepatutnya jadi 2 bulan dipendekkan kepada 1 bulan..and kal dulu blaja dari kul 9 am sampai 5 pm, sebab kependekan jagka masa ini..aku kena blaja dari kul 9 am sampai kul 8 pm...peh..no rehat at saturday and sunday and no public holiday..and we last on 22 april..oo..

MY LIFE WILL SUCK WITH this NEWS>>!!!!!Q!

No comments: