Monday, August 17, 2009

The climb...

Assalammualaikum...

Huhu

Kesilapan ku keegoanku...

Silap sebab main agak je..pasport tue mesti ade kat umah, sebab memang tak pernah ilang, and naluri aku lah tak rasa macam pasport tue ilang...( huhuhu perasan jadi tukang tilik yang handal)

Ego aku sebab lambat lagi, and pikir mesti lambat ah nak pi thailand tue...so semalam bila cari pasport ilang... Pasport lama ade ah

khamis lepas..
" Yati pi ah buat pasport dengan akak ko tue..kejut kan dia anta pi ayer keroh" Ayah yang prihatin

"Esok ah yah, malas ah, akak baru habis keje malam...nak tido kot dia tue"

Esoknye..jumaat

"Bila nak pi nyer nie....kata ahad nak fly.." Ayah yang prihatin lagi sekali
"Nanti ah yah, isnin buat...kat shah alam...dekat je dengan umah orang"

Ahad..semalam

"Yati , dah nak balik...pasport dah ambik...??" Mak yang sungguh tenang
"Belum..mak yang simpankan....nak "Aku yang baru ingt pasport lum ambik lagi
"Ti...ko dah ambik ke pasport nyer??" Mak aku
"belum kenapa??"
"tak de kat mak...yang lama2 ade ah..kakak, adik yang lain ade..ko nyer je tak de

Aduh...jangan buat pasal//.....

"Mak , lama tak buat baru..."aku yang baru tersedar...dan gubra
"Ntah...selama nie pasport tak pernah ilang..."


So kesimpulannyer...aku nangis sebelum keluar umah.....
sampai shah alam...gubra
pagi tadi pi tempat buat pasport...

"Kak pasport saya ilang, nak buat baru.."ude
"nie kena satu bulan nie, buat laporan polis, isi borang survey nie dulu..pastu angkat sumpah...
"Saya nak pakai rabu nie kak" ude dah sedih
"asal tak check awal..next please??"

So ilang lah peluang nak pi thailand, soalan yang dah di rancang dlm otak, ilang...sedap nye cayang makan...kecik tak yah pikir ape..kena marah pun ok jek

Peganti aku..
Ikram...tolong interview untuk aku tau

The climb..walaupun kena marah masa presentation proposal, tak dapat interview sendiri...tapi SEMANGAT..

No comments: