Monday, July 20, 2009

non halal food and product

Udre nak cakap nie...(wah2 jangan tiru ayat ude nie...)

Nie entry yang kedua setelah yang pertama tidak dibenarkan...wah mentang2 nak cite pasal haram..abis di block nya masej nie...

so tak leh copy paste..ude type lah ape yang ude dapat setelah kajian yang di buat mengenai halaland haram dalam makanan...

List down dalam kepala korang..jangan sampai terbeli

Barang yang ade lemak babi....

Minyak masak lam soon..cap helang and buruh..( aku pakai giant nye..)
ajinamoto thialand nye.
sabun lux...made in malaysia, usa and thai
sabun fab...( patut ah keras je tangan aku)
krim muka Hazelin snow

barang yang ade kulit babi, uri and binatang yang tak halal

semua serbuk mee segera...terutama maggi..( sedap je aku makan)
sabun mandi yang berminyak.. macam yang aku tgh pakai nie..RAdox...tak leh ke

Barang yang mengandungi gelatin lemak babi and binatang tidak halal

chewing gum, coklat cadbury
sugus strawberry
gula-gula fruities
tepung custard lady choice
keseluruhan jenis Sheisedo
lady choice jelly

Barang yang mengandungi alcohol

Avon product ( aku pakai nie)
Minyak rambut Brylcream ( warna hijau)
racun serangga jenis spray seperti sheltox
all ball pen yang dakwat kering
( ni jangan sampai kena kat baju...terutama bila nak sembahyang ah)


Renung2kanlah... fikir2kanlah..

OK lagi satu masalah yang ude dapat...kekadang company menyalah and logo halal yang di guna..TIPU...ntah mana lago yang di reka..so kat cini aku bg halal logo dari Malaysia and other countries..
Canada indonesia

nie united state of Americanew zealand



Daaaaaaaaaaaaaaaaaa

so ecah..bila gi big apple..tgk logo halal negeri mana yang diaorang gunakan...
wah2

No comments: