Wednesday, September 16, 2009

Hati ku tercedera...



Diari seorang gadis bernama qaseh...
Bukan aku nyer cite tau....


memiliki perasaan memang penting bagi semua, kalu tak sunyilah hidup..tiada angan-angan dan impian..
selama 20 tahun, qaseh tidak pernah bercinta..couple banyak kali...faham tak...couple jek tapi tiada feeling "i love u..so much, i miss u like a sea..." tapi tetiba suatu hari...

" penat nyer..keje menimbun..aduh fail2 nie berat lak tue..
debooshhhh
alamak...mamat nie buta ke, aku punya hati-hati, main langgar jek..
"sorry"
ek elle....sorry jek...ko igt boleh ringankan lembutkan ati aku, dah tue main bla jek...
sebaik ko senyum cute, hahha pakai speck nie.

...........................................................................................................................................................................

" qaseh nak joint trip kitaorang tak pi langkawi, 3 hari 2 malam jek..rilex2 lepas exam.."
aduh nak jalan ke, budget nipis nie....
"nie anjuran faculty ah..jom ah.."
anjuran faculty...ermmm
"ok"

.........................................................................................................................................................................

"terima kasih kerana mengikuti trip ini, saya perkenalkan lecturer and kat sini sebagai pemandu pelancung kita...encik Iskandar"
haaaa
"orang tue lecturer ke"
"knp qaseh..tetiba menjerit"
"tak de aku mengelamun tadi...."
"oit tgh panas ni ko sempat mengelamun..hahha minat encik IS eh..yelah pakai speck kan ko suka..."
mana aku tak mengelamun.... sejak bertembung asyik mimpi dia jek..aduh selamat aku join trip nie..PELUANG.
..........................................................................................................................................................................

"Terima kasih semua..semoga kamu semua enjoy and suka saya sebagai pemandu pelancung kamu..jangan lupa sem baru..sebelum tue marilah ambik gamba sama2"

"eiii diorg ambik gambo..nak gakkkkkkk"
"ha cepat lah ambik gamba.."
wah dapat gambo dlm kamera encik IS..harap2 bila dia cuci gamba nie..dia ingat kat aku..and saat2 romantis semasa kat langkawi nie...
aduh syok nyer

.........................................................................................................................................................................

Malam sebelumnyer...

"ai kenapa tak makan..tak sedap eh tempat nie.."
"eh encik is, tak sedap cuma saya tak makan ayam panggang jek.."
"Qaseh..."
"urmmm yup"
cakaplah yang tenung aku jek dari tadi kenapa...
"saya suka senyuman awak.."
"kenapa??"
"Takde "
"Kenapa encik IS suka pandang macam tue.." tusuk dalam tau..
"Tak de sebab awak lah saya pandang awak.."
"Tak faham"
"Jom join yang lain makan..sejuk kat sini"
"ok"

..........................................................................................................................................................................

Hari2 berlalu...membuat rindu kat En Is...urmmm
kalu terserempak..memang happy
tak jumpa buat2 terjumpa..
memang giler

............................................................................................................................................................................

"oit qaseh...jom minum..tgh mlm2 nie kena teh tarik best"
"minum kat mana??"
"kat mamak lah"
"ok"

......

"qaseh'
"oit kenapa, jerit bukan main kuat..malu ah kat orang"
"Tue tengok..lecturer yg "ally iskandar" tue

dup..DUP..Dup

Dia..aaa

renungan yang sama, jangan pandang aku dengan renungan palsu ko tue.
SABAR HATI....

"Jom Balik..migraine ah aku..."
"aloh..nak tgk lect tue, td dia pandang sini...macam terkejut jek..kenapa ek"
"mana aku tau...dia pandang sebab ko jerit..tu mamak tue pun pandang ko"
" mamak buat ape"
"Dah jum balik, ke ko balik naik teksi.. aku balik dulu.."
"Alo ok.."

.......................................................................................................................................................................

sedih, tercarik2 hati, kenangan..pergilah jauh..
pergilah jauh wahai renungan..
kau bukan Untukku

3 comments:

ecahkoop said...

alalalalala...ode

hanazawarui said...

ak rasa ak tau kisah ni..ak pon ad dlm cter ko ni..kah3..

udRe said...

hahahhah