Saturday, January 10, 2009

Prameodya

Cinta datang seperti Raja jika
kita menyedarinya...
Tapi cinta akan datang seperti iblis
jika kita tidak sedar akan keindahan dan keagungan cinta
Ciptaan Dari Illahi.

Siapa kau untuk menafikan tentang cinta,
Siapa pula aku tanpa cintamu..
Aku seperti kau, kamu, dia
Yang dahagakan cinta, perhatian dan kasih sayang
mungkin keindahan cinta tidak dapat aku rasai sekarang
dari insan yang bergelar kekasih

Tetapi cinta bukan yang untuk yang berkasih
cinta itu menyeluruh
setelah anda belajar menyintai diri sendiri
menyintai keluarga dan menyintai yang Amat menyintai
pasti cinta akan tiba

Bagi aku,,,
aku akan menunggu kedatangan cinta itu
bukan secara dipaksa, bukan secara meminta
tapi dalam bentuk yang iklas dan jujur
datang dengan perasaan yang ingin lengkap -melengkapi
antara aku dengan dia
menyemai kasih sayang, saling tolong menolong dan bersama-sama
untuk mengejar cinta hakiki
supaya jodoh kami adalah jodoh yang terbaik
yang boleh mengajar kami untuk lebih berpegang dengan ajaran
tidak terpesong dari pegangan
tidak hanyut dari cabaran dan dugaan duniawi..
Insya'Allah.

3 comments:

Anonymous said...

wah....teringat aku cte iqram dinzly berlakon semalam....iqram dinzly ye...bukan ikrami...kah3

udRe said...

hehheh iqram dinzly... ayat yang dia guna peh bernanah telinga aku

Rarai said...

wehh jeles2..tb umah aku malatops!!wuaaa3!~