Friday, April 13, 2012

cinta ku ustaz

kedai makan warung anda...


hari jumaat kalu nak rehat luar dr tempat keje kena rehat kul 12, kun kul 1 org lelaki sembahyang jumaat..

ermmm nak makan apa ek,.. sambil tue mata merayau-rayau tengok juadah makanan, sempat juga kerling mamat nie.. muka boleh tahan...ada tanda di dahi....

ok fine dah mata jangan tengok lama2 , maksiat tue.

dah lepas ambil makanan semua, nak basuh tanganlah dulu....kan org melayu makan guna tangan.. tapiiiiii

eiiii kenapa mamat td nie pandang aku nie....( hahahhah udre mamang suka perasan)..ok fine hati jangan nak perasan sangatlah... sambil beratur nak basuh tangan mamat nie pusing ke belakang ke arah udre...eiiiii hati kau tak perasan lah......

oooo tidak...dia pusing sebab dia nak basuh tangan jugak....( hahhahahh akal gelakkan hati yg mudah perasan tapi akal mainkan peranan lain...iaitu berangan...)

" assalammualaikum dik, saya tengok awak berbaju lengan panjang, kasut bertutup tapiiii, tudung yang awak pakai pendek. tak memenuhi syarat sebagai wanita yang menutup aurat.

" ooo kalu macam tue apa kate..awak belikan tudung yang labuh untuk saya penuhi syarat2 sebagai wanita muslim.

" Boleh, tapi bukan sekadar saya akan belikan tudung, tapi saya yg akan memastikan pemakaian dan tingkah laku awak selepas nie akan menurut ajaran islam yg sebenar. Awak sudi...

hahhaha merah padam muka.... nak sangat tunjuk ego...

" kalu hanya saya yg awk jaga pemakaian dan tingkahlaku saya... ok fine... saya setuju.

" ok deal" nombor telefon awk berapa?

" aaa on telefon saya..................

Udre kenapa ko sengih2 sensorang nie... tue air dah tertumpah kat lauk tue... ko makan nasi campur dengan kuah sirap bandung ker...?

hahhahah.....akal nie semua ko nyer pasal...asyik berangan jek....
oit sedarlah umor dah 25 tahun...berangan jek...


Tapikan kalu jadi kenyataan mesti best kan....

" Jodoh pertemuan kerja Allah....
Ya Allah, bila ek, jodoh aku akan datang... terkadang nak jugak rasa sayang dan disayangi oleh insan bergelar kekasih dan suami..."

No comments: